תכנית לקידום הוראה איכותית ברעננה
תכנית עירונית ברעננה לקידום הוראה איכותית לשם הפחתת הנשירה ל-15% ממגמות חמש היחידות במתמטיקה ובמדעים ולהגדיל את שיעור הבוגרים בעלי תעודת בגרות מדעית ל-30%.
תכנית עירונית ברעננה לקידום הוראה איכותית לשם הפחתת הנשירה ל-15% ממגמות חמש היחידות במתמטיקה ובמדעים ולהגדיל את שיעור הבוגרים בעלי תעודת בגרות מדעית ל-30%.
רעננה היא עיר במרכז הארץ המונה 70,000 תושבים. בתי-הספר העל-יסודיים בעיר כוללים 9 חטיבות ביניים ו-7 חטיבות עליונות, ולומדים בהם 6,000 תלמידים. רעננה ידועה כעיר שמעניקה לתושביה חינוך ברמה גבוהה, וממשקיעה בחינוך משאבים ניכרים, בדגש לסיוע לתלמידים עם צרכים מיוחדים, עולים חדשים, תלמידים מחוננים ומגמות ספורט.
מחלקת החינוך העירונית הציגה את המגמות הבאות:
א. למרות שאחוז גבוה יחסית מהתלמידים בבתי-הספר החילוניים בעיר (26%) לומדים מתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד לעומת הממוצע הארצי העומד על כ-18%, הרי שבבתי-הספר הממלכתיים-דתיים בעיר הנתון המקביל הוא הרבה יותר נמוך (11% בלבד);
ב. שיעור הנשירה של תלמידים ממגמת המתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד בין כיתה י' לכתה י"ב הוא כ-40% בממוצע, שיעור גבוה מהממוצע הארצי העומד על 30%.
בשנים האחרונות העיריה נקטה מספר צעדים כדי להתמודד עם מגמות אלה, כולל הגדלת מספר שעות הלימוד (תוספת של שעתיים שבועיות), קיום קורסי הכנה בקיץ לתלמידים העולים לבית-הספר התיכון, ארגון קבוצות ללימוד מרוכז בסיום כיתה י"א, ועידוד ההורים לשלוח את ילדיהם למורים פרטיים. ואולם, נראה שאין די במאמצים אלה, ובעירייה מאמינים שדרוש מאמץ מרוכז לתמיכה במורים ובדרכי ההוראה שלהם. בשיחה עם צוות הקרן הודגש כי הוראה שמציבה את התלמיד במרכז, המתמקדת באבחון תהליכי הלמידה והחשיבה של התלמיד ובהתאם לכך מתאימה את התגובה הפדגוגית הנדרשת היא שיטת ההוראה שעשויה לסייע בהתמודדות עם שיעור הנשירה הגבוה.
כדי לתת מענה לנושא זה העירייה מציעה תכנית למורי המתמטיקה והמדעים, שמטרתה לצמצם את שיעור הנשירה ממגמת המתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד ל-15% בתוך 3 שנים, ולהעלות ל- 30% את מספר המסיימים עם תעודת בגרות מדעית איכותית (חמש יחידות לימוד במתמטיקה, באנגלית, ובמקצוע בחירה מאחד המדעים). התכנית תכלול את הרכיבים הבאים:
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 155