פתיחת כיתות מצוינות בחדרה
תכנית עירונית להעלאת שיעור בוגרי כיתות המצוינות בשכבת כיתות ט' ל-35% (370 תלמידים) עד 2023
תכנית עירונית להעלאת שיעור בוגרי כיתות המצוינות בשכבת כיתות ט' ל-35% (370 תלמידים) עד 2023
אוכלוסיית העיר חדרה שבצפון השרון מונה 97,000 תושבים. מערכת החינוך בעיר משרתת 23,000 תלמידים, מהם כ-7,000 תלמידים הלומדים בשמונה חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים. מערכת החינוך בעיר הדגישה במשך השנים חינוך דמוקרטי והומניסטי, ללא דגש מיוחד על הצטיינות במתמטיקה ובמדעים. ב-2019, רק 10.6% ממסיימי שכבת י"ב בעיר היו בוגרי חמש יחידות במתמטיקה, לעומת הממוצע הארצי העומד על 15.5%.
כעת נראים סימנים ראשונים לשינוי אפשרי. העירייה מינתה את שלומי דהן לתפקיד ראש אגף החינוך. בתפקידו הקודם, כראש אגף החינוך בעיריית טירת כרמל, פעל דהן בשיתוף עם הקרן במסגרת של תכנית מצוינות עירונית שהטביעה חותם משמעותי. כמי שכיהן בעבר כמנהל בית ספר וכמהנדס בחברת הייטק, דהן הוא חבר פעיל ביוזמת "5פי2". בהנהגתו, מערכת החינוך בחדרה מתכננת כעת להציב יעד של הרחבת מעגל המצוינות בחטיבות הביניים בעיר.
העירייה מתכננת תכנית תלת-שנתית המיועדת לממש פוטנציאל של תלמידים בעלי יכולת. כיום, רק 9.7% מהתלמידים לומדים בשלוש כיתות מצוינות. לכן, התכנית היא לפתוח 10 כיתות חדשות בכיתות ח' ו-ט' בשישה בתי ספר, ולהקצות לכל אחת מהן שתי שעות הוראה תוספתיות בשבוע. במקביל, העירייה תכנס בהדרגה שש קבוצות עירוניות של תלמידי כיתות ח' ו-ט' שבהן יתמקדו ביישום חשיבה מתמטית מסדר גבוה בהקשר מדעי.
המורים בכיתות המצוינות החדשות והקיימות, 24 מורים למתמטיקה ו-18 מורים למדעים, יצטרפו לקהילות למידה מקצועיות. יתקיימו השתלמויות וסדנאות למורים ולהורים, ו-23 מנהלי בתי ספר ורכזי מתמטיקה יצטרפו לפורום של למידה כהכנה ליישום יעדי המצוינות בבתי הספר שלהם.
היעד הסופי הוא להגיע לכך ש-35% מהתלמידים (כ-370) יסיימו את לימודיהם בכיתה ט' ב-2023 בכיתת מצוינות, ו-90% מהם יעברו בהצלחה מבחן מוכנות שיחובר בהתאמה לרמות 6-5 של המסגרת המושגית של מבחן פיז"ה במתמטיקה.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 424
מערכת החינוך בחדרה מתכננת להציב יעד של הרחבת מעגל המצוינות בחטיבות הביניים בעיר
35% מהתלמידים (כ-370) יסיימו את לימודיהם בכיתה ט' ב-2023 בכיתת מצוינות, ו-90% מהם יעברו בהצלחה מבחן מוכנות שיחובר בהתאמה לרמות 6-5 של המסגרת המושגית של מבחן פיז"ה במתמטיקה