הגיע זמן חינוך 2015
מאמץ במדיה החברתית על מנת לתמוך באסטרטגיית הקרן
מאמץ במדיה החברתית על מנת לתמוך באסטרטגיית הקרן
לפני שנתיים הקימה הקרן קהילה מקוונת תחת הכותרת "הגיע זמן חינוך" שהייתה תוך זמן קצר לקהילת הפייסבוק הפעילה ביותר בישראל בתחום החינוך. הקהילה מונה כיום 24,000 חברים, וביניהם מורים, מועמדים להוראה ואנשים המתעניינים בחינוך מתמטי ומדעי. מדובר בפלטפורמה ייחודית המאפשרת לקרן לתקשר עם קהלי יעד גדולים, לספק להם מידע על תכניות, וכן לעודד דיונים ישירים ביניהם.
ב-2014 הצבנו לעצמנו מטרה ממוקדת והיא לענות על צרכיהם של מועמדים פוטנציאליים להכשרה להוראה. השתמשנו בכלים המתקדמים שמציעה פייסבוק כדי להגיע לקהל של מתעניינים בתחום, ובעיקר בני 45-35 מצפון הארץ וממרכזה העובדים בתעשיית ההייטק, ואל חוגי מכריהם. פנינו דווקא אליהם על סמך קבוצות מיקוד שלימדו אותנו כי בקרבם מצוי קהל היעד המתאים להוראת תחומי המתמטיקה והמדעים. פנינו אליהם במידע ובסיפורים מהשדה.
בנוסף, במהלך השנה החולפת החלטנו לייסד מגזין אינטרנטי כדי להעמיק את השיח עם חברי הקהילה וביניהם. המגזין המקוון מאפשר לנו לפרסם יותר פרטים, דיונים ודוגמאות, והוא נגיש יותר, תוך ניסיון לאזן בין השיח המקצועי ובין השיח הפופולרי. המגזין כולל מאמרי דעות הנכתבים על ידי מורים, ראיונות עם מורים, ועוד. עד היום חתמו על המגזין למעלה מ-1,000 מנויים קבועים, בנוסף למאות אלפי קוראים.
מטרה נוספת שהצבנו הייתה לגייס את חברי הקהילה הווירטואלית לפעילות גם מחוץ לעולם המרשתת. הסדרה "מורים על הבר" שהושקה על ידי תנועת WIZE, אירחה עד היום 17 אירועים.כנסTEDx הראשון בישראל שעסק בהוראת מתמטיקה ומדעים התקיים במכון ויצמן למדע במאי 2014; ו-"יום המורה" צוין זו השנה השנייה בבתי ספר ובתנועות נוער בכל רחבי הארץ. כל האירועים הללו התקיימו בהשראתה ובעידודה של הקהילה הווירטואלית. התוצאות של פעילות זו היו, בין היתר, השתתפותן של למעלה מ-100 ערים בחגיגות יום המורה, למעלה מ-1,000 מכתבי תודה שנשלחו למורים, ולמעלה מ-300 פניות שהתקבלו בנוגע להסבה מקצועית להוראה.
ב-2015 בכוונתו להרחיב את תפוצת המגזין האלקטרוני, להתמקד בהסבר פשוט אך מעמיק לגבי מהותה של הוראה איכותית של תחומי המתמטיקה והמדעים, ולעודד דיאלוג בנושא זה. ניעזר בתכניות להכשרה קלינית של מורים הנתמכות על ידי הקרן ועל ידי משרד החינוך, כדי לספק למועמדים פוטנציאליים להתכשרות להוראה מידע רלוונטי ועדכני. כמו כן, נגבש את האסטרטגיה התקשורתית של הקרן ובה יהיה לרשתות החברתיות תפקיד מרכזי.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 150