קול קורא לקבלת הצעות להתאמת המשימות החדשות לתכנית הלימודים של כיתות י' ויישומן בעשר קהילות למידה מקצועיות
הציפייה היא שכל מפתח של חומרי לימוד יתחייב מראש להקים לפחות שתי קהילות למידה מקצועיות
הציפייה היא שכל מפתח של חומרי לימוד יתחייב מראש להקים לפחות שתי קהילות למידה מקצועיות
מפת הדרכים של הקרן עבור חטיבות הביניים שואבת את השראתה מהמסגרת המושגית של פיז"ה במתמטיקה, שתוכננה במטרה לשקף את המיומנויות הדרושות בעולם העבודה ובחיים במאה ה-21. לכן, בשלוש השנים האחרונות הקרן תמכה בפיתוח חומרי לימוד המקדמים חשיבה מתמטית מסדר גבוה בהתאמה לרמות המצוינות של פיז"ה. להוראת תכנים אלה דרושה למידת עומק במשך מספר שנים, ולכן חומרי הלימוד שפותחו מיושמים החל מכיתות ח' ו-ט'.
המחזור הבא של מבחני פיז"ה שייערך בין החודשים מרץ ומאי 2022 עשוי להגביר את המוטיבציה להשתמש בחומרי הלימוד החדשים. מאחר שמבחן פיז"ה נערך בעיקר בקרב תלמידי כיתות י', ההתמקדות המיידית השנה תהיה בשכבת גיל זו. התמקדות זו עלולה להתנגש עם תכנית הלימודים הרגילה, המתרכזת ברצף פרוצדורלי ובחשיבה מופשטת. זאת בנוסף לאתגר הכרוך בהתמודדות עם פערי הלימוד שנוצרו עקב הסגרים בשנה שעברה.
כדי להתמודד עם אתגרים אלה בו-זמנית, בכוונתנו לפנות אל המפתחים של חומרי הלימוד החדשים. נציע להם לשקול את האפשרות להתאים את המשימות שפיתחו בעבר, הן לתכנית הלימודים של חמש יחידות מתמטיקה בכיתות י' והן לרמות המיומנות 6-5 הגבוהות ביותר של מבחן פיז"ה. לצורך כך נפרסם בקרב שותפינו מקבלי מענקי הקרן קול קורא לקבלת הצעות. כך נוכל להגיע לאלה ממפתחי החומרים שירצו לבצע את ההתאמות ולחנוך מורים בתהליך יישומם של חומרי הלימוד החדשים בכיתות.
מטרתנו היא לפעול יחד עם חמישה ממפתחי חומרי הלימוד כדי שיקימו עשר קהילות מורים ללמידה מקצועית. בשנת הלימודים הנוכחית ישתתפו בקהילות המקצועיות כ-150 מורים המלמדים חמש יחידות מתמטיקה בכיתות י'. במסגרת זו הם יתוודעו אל המשימות החדשות ויישמו אותן בכיתות. הציפייה היא שכל מפתח של חומרי לימוד יתחייב מראש להקים לפחות שתי קהילות למידה מקצועיות.
*הטקסט המוצג לעיל מציג את המענק כפי שאושר על ידי דירקטוריון הקרן / מענק 457
בשלוש השנים האחרונות הקרן תמכה בפיתוח חומרי לימוד המקדמים חשיבה מתמטית מסדר גבוה בהתאמה לרמות המצוינות של פיז"ה
המחזור הבא של מבחני פיז"ה שייערך בין החודשים מרץ ומאי 2022 עשוי להגביר את המוטיבציה להשתמש בחומרי הלימוד החדשים
בכוונתנו לפנות אל המפתחים של חומרי הלימוד החדשים. נציע להם לשקול את האפשרות להתאים את המשימות שפיתחו בעבר, הן לתכנית הלימודים של חמש יחידות מתמטיקה בכיתות י' והן לרמות המיומנות 6-5 הגבוהות ביותר של מבחן פיז"ה