בשנים האחרונות נעשה מאמץ גדול להכשיר קבוצה גדולה של מורים חדשים להוראת המתמטיקה והמדעים בתיכון. הצורך בהם כפול – עליהם להיכנס לנעליהם של מורים ותיקים רבים היוצאים לגמלאות, ולסייע בפתיחת כיתות חדשות רבות כחלק מהתכנית הלאומית. המשמעות של הרחבת מעגל המצוינות היא שהכיתות גדולות יותר ומכילות תלמידים במגוון רחב יותר של ידע ויכולות. לכן, הקרן מעריכה כי על המורים הללו לאמץ גישה מטפחת ולרכוש מיומנויות הוראה קליניות.
המורים החדשים בכיתות חמש היחידות מגיעים משני מקורות מרכזיים:
א. מורים ותיקים ומנוסים בבית הספר שלימדו עד כה ברמות הנמוכות יותר או בחטיבת הביניים. חלקם חסרים השכלה אקדמית מתאימה לקריטריונים של משרד החינוך ולכן הם מתבקשים לעבור קורס דו-שנתי באוניברסיטה ('הרחבת הסמכה'). שתי תכניות מציעות להם ליווי פדגוגי במשך שנתיים בכניסה להוראת חמש יחידות.
ב. מורים חדשים בעלי תארים אקדמיים מתאימים שמוינו בתהליך תחרותי והוכשרו בתכנית ייעודית לחמש יחידות ('הסבת קריירה'). מורים אלו בדרך כלל עוברים תקופת התלמדות ברמות הנמוכות שמשכה משתנה מבית ספר לבית ספר. המוסד האקדמי המכשיר מציע להם ליווי פדגוגי בכניסה לעבודה במשך שנתיים.
במקביל, משרד החינוך החל לגבש מדיניות חדשה ומעודכנת. זו החלה עם הגדרה של קריטריונים להוראת חמש יחידות וזכאות לרישיון הוראה ולהכרה בותק. כעת, צוותי משימה פועלים יחדיו כדי לגבש תפיסה כוללת יותר (בשלב זה בעיקר לקבוצת מוסבי הקריירה) המתייחסת אל הרצף מגיוס, דרך הכשרה, ליווי והשמה ועד להשתלבות בהוראת חמש היחידות.