זוכת הפרס

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק את הפרס לשנת 2020 ליפעת שכטר
  • יפעת שכטר

    מורה למתמטיקה בבית הספר סולם צור בגשר הזיו וזוכת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2020.

    לזרוע את הניצנים של אמונה עצמית, לשנות דפוסי חשיבה ולעודד תלמידים, אלה יכולים וצריכים להיעשות בחטיבת הביניים". כך מסכמת יפעת שכטר את הסיבה לבחירתה ללמד מתמטיקה דווקא בחטיבת הביניים והסיבה לכך שהיא בוחרת ללמד לא רק את הכיתות החזקות והמצטיינות אלא את כולם, גם את הכיתות שבהן תלמידים מתקשים. היא מאמינה במה שהיא עושה ומאמינה שלכל תלמיד מגיעה הזדמנות שילמדו אותו והידע שלו יוכל לבוא לידי ביטוי.

    קרא עוד

    השיעורים שלה מותאמים לכיתה אותה היא מלמדת. היא יכולה ללמד שתי כיתות באותה רמה, באותה שנה ובכל זאת ללמד אחרת בכל אחת מהן, בהתאם לתלמידים הנמצאים בכיתה. היא מבצעת התאמה של השיעור לפי רמת הכיתה, כאשר אין היא מוותרת על המקצועיות במתמטיקה. כך למשל אם תצפו בשיעור של יפעת בשיעור מתמטיקה בהקבצה נמוכה בנושא הוכחות בגיאומטריה, נושא שאינו פשוט גם לכיתות חזקות יותר, היא לא מוותרת להם לרגע. בסבלנות גדולה, עם חיוך על הפנים, תוך משחק ויצירת שיעור יצירתי ומקורי, היא מובילה אותם צעד אחר צעד, בתכנון ידוע מראש ,מנקודת הפתיחה של השיעור למטרה שהיא שמה לפניה. הם מתקדמים ביחד איתה, נרתמים לאט לאט, וכל זאת כי היא אינה מוותרת להם ולא משאירה אף אחד מאחור. היא גורמת להם לשאוף למעלה ולהתקדם. להראות להם שהיא מאמינה בהם וכי יש להם סיכוי ומעניקה להם תחושת הצלחה.

    היא מורה המאוהבת במקצוע ההוראה המאפשר לה ליהנות מהקסם של המתמטיקה, האתגר המחשבתי ביחד עם החוויה האנושית מול התלמידים ומול צוות המורים. מבחינתה אין אושר גדול מלראות את הניצוץ של התלמידים לאחר שהבינו פתרון תרגיל וגם לראות את ההתפתחות האישית שלהם, באמונה העצמית הצומחת שלהם ובקבלת ביטחון עצמי שכה חשוב בלמידה בכלל ובמתמטיקה בפרט.

    כמורה חשוב לה ללמוד, להתפתח ולשתף. היא מצהירה כי לא כל הידע אצלה, ותכונה מרכזית של מורה טוב היא כל הזמן להתפתח וללמוד מאחרים. לשתף מהניסיון ובכך לצמוח ולהשתכלל. כמורה שמאמינה בערכים אלו היא מהווה גם דוגמה אישית אם בשיתוף מערכי השיעור שלה, הפעילויות והמשימות שמיועדות לתלמידים ואם זה בהשתתפות בקהילת מורי מתמטיקה.

    לבצע הוראה איכותית, אומרת יפעת, זה בעיקר לאפשר למורה כל הזמן לבדוק את עצמו, תוך כדי תהליך של משוב עצמי, לבדוק מה לשפר וכיצד להתאים את ההוראה לכיתה ולתלמידים בה.

    בימים אלו כאשר ההוראה נעשית מרחוק, כאשר המורים מתאימים את ההוראה שלהם למציאות החדשה, רואה יפעת "זכות גדולה להיות חלק מהדור המייסד את ההוראה של העתיד". היא רואה בתקופה זו הזדמנות ולא רק אתגר וקושי. הזדמנות להתחדש, לדש, ללמוד ולפתח את עתיד ההוראה.

    על כך זוכה יפעת בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2020

    סגור


    .

ציטוט

ציון לשבח

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2021 לאורית אביטל לוי
  • אורית אביטל לוי

    מורה למתמטיקה בבית הספר סולם צור בגשר הזיו וזוכת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2020.

    "הידיעה שיש לי השפעה רבה ואני לוקחת חלק בעיצוב דמותם ואישיותם של תלמידים ותלמידות מרגשת וממלאת אותי. אני מגיעה עם חיוך לבית הספר, וכאשר אני מחייכת ומשרה ביטחון, בוודאי במקצוע כמו מתמטיקה, גם התלמידים מחזירים לי חיוך". מספרת לנו אורית על מקצוע ההוראה עבורה.

    קרא עוד

    היא רואה במקצוע ההוראה שליחות וחשוב לה להוביל את התלמידים תוך הענקת תחושת ביטחון שהם יכולים לסמוך עליה שלא תוותר להם, לא תוותר עליהם ולא תעזוב אותם במהלך הלימודים.

    "חשוב שיהיה שינוי ביצירתיות ובדרכי ההוראה שלנו בחטיבות הביניים, שהשינוי יהיה לא רק לקבוצות הגבוהות והמובילות אלא לכולם, גם למתקשות". היא רואה את ההוראה שלה כהזדמנות לעניין, לגרום לתלמידים להיות עם ברק בעיניים.

    היא מצהירה שלא כל הידע אצלה והיא לא חוששת לומר "אני אבדוק ואחזור עם תשובה" או "איזה יופי. על שאלה כזו לא חשבתי". היא כל הזמן לומדת ומתפתחת כמורה, אם זה מהתלמידים שלה, השאלות שלהם והאתגרים שהם מזמנים לה בשיעורים, אם זה מהעמיתים בצוות המורים שלה ואם זה עם עמיתיה למקצוע בארץ. היא מובילה את ישיבות הצוות ומנחה השתלמויות למורים, בהן הם עוסקים בקשיים של תלמידים ומצבים שונים בכיתה, תוך ניתוחם והעלאת דרכי ההתמודדות. היא יוצרת למורים במה לשיתוף והעלאת התלבטויות וסוגיות שונות מהכיתה, לה כולם שותפים. ככלל היא מצליחה להשפיע לא רק על התלמידים שלה בכיתה אלא על מעגל המורים המלמדים איתה בצוות ועל מעגל המורים באזור בו היא מלמדת.

    על כך זוכה אורית אביטל-לוי בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית 2020.

    סגור


ציטוט

ציון לשבח

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2021 לדנה אבריאן
  • דנה אבריאן

    מורה למתמטיקה בXXX בXX וזוכה ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2020

    "הקשר ביני לתלמידים, המקצועיות, היצירתיות והאחריות שיש לי כמורה" מסכמת דנה את הנקודות העיקריות מנקודת המבט שלה לשאלה מהי הוראה איכותית.

    היא מאוהבת בתלמידים שלה ורואה מחויבות גדולה אליהם. היא בחרה במקצוע ההוראה כדי להיות המורה "האחרת", לא זו שהיא חוותה כתלמידה, אלא מורה שתבין את הקשיים ואת הצרכים של התלמידים שלה, שאפשר לדבר איתה באופן פתוח וכנה, לשתף אותה, שכיף ללמוד בכיתה שלה. היא שמה כנקודה מרכזית את השיח של המורה והתלמידים כמרכיב קריטי ביצירת מוטיבציה ללמידה. היא רותמת את התלמידים ומציתה בהם את הסקרנות וחדוות הלמידה. הצלחה זו גורמת לה תחושת סיפוק ואמונה גדולה ביכולתה במקצוע ההוראה.

    קרא עוד



    כאשר תיכנסו לשיעור של דנה תוכלו לראות חגיגה שלמה. אולי אפילו יתמזל מזלכם ותראו כיצד התלמידים מתכננים חגיגת יום הולדת מבוססת על נושאי הלימוד שלהם במדעים. בעזרת פעילות זו התלמידים מתכננים פעילויות המבוססות על מה שלמדו. כך הם לא רק לומדים את התוכן ופותרים תרגילים אלא גם צריכים לחשוב על פעילויות שיהיו מותאמות ומלהיבות. לאחר תכנון זה הם גם מגיעים לכיתות נמוכות יותר ומעבירים את הפעילויות לתלמידים בכיתות בית ספר יסודי. בכך מאפשרת להם דנה חוויה הכוללת למידה, יצירתיות, תכנון, הנחייה והתמודדות מול קשיים ואתגרים. אם תפספסו את חגיגת היום הולדת תוכלו אולי לחוות את השיעור להכנת מרק אפונה כבסיס ללימוד על הכלורופלסט או לנסות לצלוח את חדר הבריחה בסיכום של חומר לימוד.

    באתגרי התקופה רואה דנה גם את הקושי בהוראה המקוונת וגם את הפערים שנוצרו בעקבות כך, אך יחד עם זאת רואה בתקופה הזדמנות לבצע שינוי. השינוי יכול להיות  במבנה שבוע הלימודים של התלמידים והמורים או גם  בתוכנית הלימודים והיקפה.

    על כך זוכה דנה אבריאן בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית 2020.

    סגור

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק את הפרס לשנת 2020 ליפעת שכטר
  • יפעת שכטר

    מורה למתמטיקה בבית הספר סולם צור בגשר הזיו וזוכת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2020.

    לזרוע את הניצנים של אמונה עצמית, לשנות דפוסי חשיבה ולעודד תלמידים, אלה יכולים וצריכים להיעשות בחטיבת הביניים". כך מסכמת יפעת שכטר את הסיבה לבחירתה ללמד מתמטיקה דווקא בחטיבת הביניים והסיבה לכך שהיא בוחרת ללמד לא רק את הכיתות החזקות והמצטיינות אלא את כולם, גם את הכיתות שבהן תלמידים מתקשים. היא מאמינה במה שהיא עושה ומאמינה שלכל תלמיד מגיעה הזדמנות שילמדו אותו והידע שלו יוכל לבוא לידי ביטוי.

    קרא עוד

    השיעורים שלה מותאמים לכיתה אותה היא מלמדת. היא יכולה ללמד שתי כיתות באותה רמה, באותה שנה ובכל זאת ללמד אחרת בכל אחת מהן, בהתאם לתלמידים הנמצאים בכיתה. היא מבצעת התאמה של השיעור לפי רמת הכיתה, כאשר אין היא מוותרת על המקצועיות במתמטיקה. כך למשל אם תצפו בשיעור של יפעת בשיעור מתמטיקה בהקבצה נמוכה בנושא הוכחות בגיאומטריה, נושא שאינו פשוט גם לכיתות חזקות יותר, היא לא מוותרת להם לרגע. בסבלנות גדולה, עם חיוך על הפנים, תוך משחק ויצירת שיעור יצירתי ומקורי, היא מובילה אותם צעד אחר צעד, בתכנון ידוע מראש ,מנקודת הפתיחה של השיעור למטרה שהיא שמה לפניה. הם מתקדמים ביחד איתה, נרתמים לאט לאט, וכל זאת כי היא אינה מוותרת להם ולא משאירה אף אחד מאחור. היא גורמת להם לשאוף למעלה ולהתקדם. להראות להם שהיא מאמינה בהם וכי יש להם סיכוי ומעניקה להם תחושת הצלחה.

    היא מורה המאוהבת במקצוע ההוראה המאפשר לה ליהנות מהקסם של המתמטיקה, האתגר המחשבתי ביחד עם החוויה האנושית מול התלמידים ומול צוות המורים. מבחינתה אין אושר גדול מלראות את הניצוץ של התלמידים לאחר שהבינו פתרון תרגיל וגם לראות את ההתפתחות האישית שלהם, באמונה העצמית הצומחת שלהם ובקבלת ביטחון עצמי שכה חשוב בלמידה בכלל ובמתמטיקה בפרט.

    כמורה חשוב לה ללמוד, להתפתח ולשתף. היא מצהירה כי לא כל הידע אצלה, ותכונה מרכזית של מורה טוב היא כל הזמן להתפתח וללמוד מאחרים. לשתף מהניסיון ובכך לצמוח ולהשתכלל. כמורה שמאמינה בערכים אלו היא מהווה גם דוגמה אישית אם בשיתוף מערכי השיעור שלה, הפעילויות והמשימות שמיועדות לתלמידים ואם זה בהשתתפות בקהילת מורי מתמטיקה.

    לבצע הוראה איכותית, אומרת יפעת, זה בעיקר לאפשר למורה כל הזמן לבדוק את עצמו, תוך כדי תהליך של משוב עצמי, לבדוק מה לשפר וכיצד להתאים את ההוראה לכיתה ולתלמידים בה.

    בימים אלו כאשר ההוראה נעשית מרחוק, כאשר המורים מתאימים את ההוראה שלהם למציאות החדשה, רואה יפעת "זכות גדולה להיות חלק מהדור המייסד את ההוראה של העתיד". היא רואה בתקופה זו הזדמנות ולא רק אתגר וקושי. הזדמנות להתחדש, לדש, ללמוד ולפתח את עתיד ההוראה.

    על כך זוכה יפעת בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2020

    סגור


    .

ציטוט

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2021 לאורית אביטל לוי
  • אורית אביטל לוי

    מורה למתמטיקה בבית הספר סולם צור בגשר הזיו וזוכת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2020.

    "הידיעה שיש לי השפעה רבה ואני לוקחת חלק בעיצוב דמותם ואישיותם של תלמידים ותלמידות מרגשת וממלאת אותי. אני מגיעה עם חיוך לבית הספר, וכאשר אני מחייכת ומשרה ביטחון, בוודאי במקצוע כמו מתמטיקה, גם התלמידים מחזירים לי חיוך". מספרת לנו אורית על מקצוע ההוראה עבורה.

    קרא עוד

    היא רואה במקצוע ההוראה שליחות וחשוב לה להוביל את התלמידים תוך הענקת תחושת ביטחון שהם יכולים לסמוך עליה שלא תוותר להם, לא תוותר עליהם ולא תעזוב אותם במהלך הלימודים.

    "חשוב שיהיה שינוי ביצירתיות ובדרכי ההוראה שלנו בחטיבות הביניים, שהשינוי יהיה לא רק לקבוצות הגבוהות והמובילות אלא לכולם, גם למתקשות". היא רואה את ההוראה שלה כהזדמנות לעניין, לגרום לתלמידים להיות עם ברק בעיניים.

    היא מצהירה שלא כל הידע אצלה והיא לא חוששת לומר "אני אבדוק ואחזור עם תשובה" או "איזה יופי. על שאלה כזו לא חשבתי". היא כל הזמן לומדת ומתפתחת כמורה, אם זה מהתלמידים שלה, השאלות שלהם והאתגרים שהם מזמנים לה בשיעורים, אם זה מהעמיתים בצוות המורים שלה ואם זה עם עמיתיה למקצוע בארץ. היא מובילה את ישיבות הצוות ומנחה השתלמויות למורים, בהן הם עוסקים בקשיים של תלמידים ומצבים שונים בכיתה, תוך ניתוחם והעלאת דרכי ההתמודדות. היא יוצרת למורים במה לשיתוף והעלאת התלבטויות וסוגיות שונות מהכיתה, לה כולם שותפים. ככלל היא מצליחה להשפיע לא רק על התלמידים שלה בכיתה אלא על מעגל המורים המלמדים איתה בצוות ועל מעגל המורים באזור בו היא מלמדת.

    על כך זוכה אורית אביטל-לוי בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית 2020.

    סגור


ציטוט

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2021 לדנה אבריאן
  • דנה אבריאן

    מורה למתמטיקה בXXX בXX וזוכה ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2020

    "הקשר ביני לתלמידים, המקצועיות, היצירתיות והאחריות שיש לי כמורה" מסכמת דנה את הנקודות העיקריות מנקודת המבט שלה לשאלה מהי הוראה איכותית.

    היא מאוהבת בתלמידים שלה ורואה מחויבות גדולה אליהם. היא בחרה במקצוע ההוראה כדי להיות המורה "האחרת", לא זו שהיא חוותה כתלמידה, אלא מורה שתבין את הקשיים ואת הצרכים של התלמידים שלה, שאפשר לדבר איתה באופן פתוח וכנה, לשתף אותה, שכיף ללמוד בכיתה שלה. היא שמה כנקודה מרכזית את השיח של המורה והתלמידים כמרכיב קריטי ביצירת מוטיבציה ללמידה. היא רותמת את התלמידים ומציתה בהם את הסקרנות וחדוות הלמידה. הצלחה זו גורמת לה תחושת סיפוק ואמונה גדולה ביכולתה במקצוע ההוראה.

    קרא עוד



    כאשר תיכנסו לשיעור של דנה תוכלו לראות חגיגה שלמה. אולי אפילו יתמזל מזלכם ותראו כיצד התלמידים מתכננים חגיגת יום הולדת מבוססת על נושאי הלימוד שלהם במדעים. בעזרת פעילות זו התלמידים מתכננים פעילויות המבוססות על מה שלמדו. כך הם לא רק לומדים את התוכן ופותרים תרגילים אלא גם צריכים לחשוב על פעילויות שיהיו מותאמות ומלהיבות. לאחר תכנון זה הם גם מגיעים לכיתות נמוכות יותר ומעבירים את הפעילויות לתלמידים בכיתות בית ספר יסודי. בכך מאפשרת להם דנה חוויה הכוללת למידה, יצירתיות, תכנון, הנחייה והתמודדות מול קשיים ואתגרים. אם תפספסו את חגיגת היום הולדת תוכלו אולי לחוות את השיעור להכנת מרק אפונה כבסיס ללימוד על הכלורופלסט או לנסות לצלוח את חדר הבריחה בסיכום של חומר לימוד.

    באתגרי התקופה רואה דנה גם את הקושי בהוראה המקוונת וגם את הפערים שנוצרו בעקבות כך, אך יחד עם זאת רואה בתקופה הזדמנות לבצע שינוי. השינוי יכול להיות  במבנה שבוע הלימודים של התלמידים והמורים או גם  בתוכנית הלימודים והיקפה.

    על כך זוכה דנה אבריאן בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית 2020.

    סגור

ועדת הפרס לשנת 2021

פרס טראמפ להוראה איכותית 2021 - 5 הפיינליסטים