מתמטיקה וחינוך מתמטי – כנס בינלאומי
המרכז ללימודים מתקדמים במתמטיקה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב בשיתוף עם משרד החינוך והקרן הלאומית למדע, אירח כנס בין-לאומי בין התאריכים 29.4.12 – 3.5.12, שעסק בנושא: "מתמטיקה וחינוך מתמטי: חיפוש אחר מכנה משותף"
המרכז ללימודים מתקדמים במתמטיקה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב בשיתוף עם משרד החינוך והקרן הלאומית למדע, אירח כנס בין-לאומי בין התאריכים 29.4.12 – 3.5.12, שעסק בנושא: "מתמטיקה וחינוך מתמטי: חיפוש אחר מכנה משותף"
שפל מדאיג פוקד כיום את ההוראה והלמידה של המתמטיקה בישראל. אחד התסמינים המשקפים זאת היא העובדה שאין כיום תכנית לימודים מאושרת במתמטיקה לחטיבות הביניים ולבתי הספר התיכוניים בארץ. היעדר תכנית לימודים ארצית נובע מכך שהוועדות המקצועיות שמונו על ידי משרד החינוך, שחבריהן הם חוקרים ומחנכים בתחום המתמטיקה, לא הצליחו להגיע לעמק השווה לגבי תכני הלימוד ודרכי ההוראה. אנשי המקצוע שישבו בוועדות היו חלוקים בדעותיהם לגבי הדרכים המיטביות להצגת מושגים במתמטיקה והדגשים הנדרשים בתהליך הוראתם.
כדי להתמודד עם אתגר זה, אירח המרכז ללימודים מתקדמים במתמטיקה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בשיתוף עם משרד החינוך והקרן הלאומית למדע, כנס בין-לאומי שנמשך 5 ימים, ומטרתו הייתה ללמוד מהניסיון שנצבר במדינות אחרות ולטפח את הדיאלוג בין המומחים הישראלים.
בכנס שנערך בתמיכת הקרן הלאומית למדע וקרן טראמפ, השתתפו 80 חוקרים ומומחים בחינוך מתמטי מישראל ומחו"ל, וביניהם פרופ' מישל ארטיג (אוניברסיטת פריז 7), פרופ' סטיבן לרמן (אוניברסיטת סאות' בנק), פרופ' היימן באס (אוניברסיטת מישיגן), פרופ' דיוויד טוֹל (אוניברסיטת ווֹריק) ופרופ' גילה האנה (אוניברסיטת טורונטו). אליהם הצטרפו מורים בכירים למתמטיקה וכן מתמטיקאים המתעניינים בחינוך מתמטי, מישראל ומחו"ל, אנשי מקצוע ממשרד החינוך, ובעלי תפקידים המופקדים על הפיקוח ועל שיפור החינוך המתמטי.
מושבי הכנס עסקו במדיניות החינוך המתמטי ובשימוש בפיתרון בעיות מתמטיות בתהליך לימוד המתמטיקה. במושבי הכנס העיקריים עמד לרשות המשתתפים תרגום סימולטני והדיונים צולמו והוקלטו בווידיאו. דיוני הכנס והמאמרים שהוצגו בו יקובצו בספר שייצא לאור ב- 2013. תקצירים בכתב יסופקו למשרד החינוך ולוועדותיו המקצועיות, שתפקידן לקבוע את תכנית הלימודים וליישמה.