פתיחת 16 כיתות מצוינות בחטיבת הביניים בפתח תקווה
מטרת התכנית להרחיב להרחיב את עתודת המצוינות בלימודי מתמטיקה ל-40% בקרב בוגרי כיתות ט'
מטרת התכנית להרחיב להרחיב את עתודת המצוינות בלימודי מתמטיקה ל-40% בקרב בוגרי כיתות ט'
ב-2016 הקרן אישרה מענק לפתח תקוה עבור תכנית להעלאת שיעור התלמידים הנבחנים בבחינת הבגרות במתמטיקה בעיר ברמת חמש יחידות ל-20%. ב-2018 שיעור התלמידים שניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות היה 17.6%, ובעירייה צופים שהיעד של 20% יושג עד סוף השנה הבאה. ואולם, כאשר מתעמקים בפרטי התכנית, מתברר שעיקר ההשקעה מופנה אל בתי הספר הממלכתיים, שבהם מטפחים מצוינות כבר בחטיבות הביניים. כיום 20% מתלמידי חטיבות הביניים בעיר לומדים בכיתות מצוינות.
ראש העיר החדש, ביחד עם המנהיגות החדשה של אגף החינוך העירוני, מעוניינים כעת לייצר הזדמנויות נוספות עבור חטיבות הביניים, ולהרחיב את עתודת המצוינות בלימודי מתמטיקה ל-40% בקרב בוגרי כיתות ט'. בפתח תקוה ישנן 20 חטיבות ביניים, ורק ב-14 מהן פועלת כיתות מצוינות בשכבות ח' ו-ט', בעוד שב-6 חטיבות הביניים הנותרות עדיין לא נפתחו כיתות מצוינות. בתוך שלוש שנים, העיר מתכוונת לפתוח 16 כיתות מצוינות נוספות בשכבות ח' ו-ט' ב-13 מבתי הספר שבהם יש כבר כיתות כאלה. שלושה מבתי הספר שעדיין לא פתחו כיתות מצוינות יפתחו כיתות כאלו לראשונה.
העירייה תקצה לכל אחת מ-16 כיתות המצוינות החדשות תוספת של 4 שעות הוראה שבועיות, שבהן יתמקדו בחשיבה מתמטית מסדר גבוה, וביישומיה במדע. כדי להכשיר את המורים ללמד תכנים מתקדמים, 32 המורים למתמטיקה ו-32 המורים למדעים שילמדו בכיתות אלה ישתתפו בקהילת למידה מקצועית. בנוסף, כל בית ספר ימנה אחד מהמורים המובילים לשמש "רכז מצוינות". תפקידו יהיה לאסוף ולנתח נתונים לגבי למידת התלמידים, ולהוביל את ההתפתחות המקצועית של צוות המורים. העירייה תארגן כנסים שנתיים ופורום עבור מנהלי בתי הספר, כדי לחלוק ידע, ללמוד מפרקטיקות מיטביות, ללבן דילמות, וללמוד בצוותא איך לשפר את עבודתם.
התכנית תוכתר כהצלחה אם עד 2022, 40% מתלמידי שכבת ט' בעיר יסיימו את לימודיהם בחטיבות הביניים בכיתות המצוינות, ולפחות 75% מהם יעברו בהצלחה מבחן דיאגנוסטי תואם לרמות 6-5 של מבחן פיז"ה במתמטיקה.