זוכה הפרס

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק את הפרס לשנת 2017 ליוסי לבנון
  • יוסי לבנון

    מורה לביולוגיה בקריית חינוך דרור וזוכה פרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2017

    כאשר נכנסים לכיתה של יוסי לבנון לא רואים שולחנות, כיסאות תלמיד או מורה העומד ליד הלוח ומכתיב לכיתה. כן רואים בכיתה תלמידים ומורה ולמידה אשר נמצאת במוקד העניין.
    התלמידים מתנסים, דנים זה עם זה, מגיעים לתובנות אם בנושאים הנמצאים בתכנית הלימודים ואם בתכני העשרה הנמצאים בחזית המדע כיום. היחס האישי והאמפטי לתלמידיו מאפשר ליוסי להתאים את קצב הלימוד לכל תלמיד ותלמידה.

    קרא עוד

    השיעורים של יוסי מועברים בצורה ייחודית, פורצת דרך, חדשנית ומעוררת השראה. מורה שיצפה בשיעור של יוסי יראה כיצד הכיתה משנה את פניה במהלך המפגש – מלומדים עצמאיים , ללומדים בקבוצה וככיתה בדיון אותו מוביל יוסי לסיכום היחידה, כל זאת תוך הגעה לתובנות ומסקנות בנושא בתחום הביולוגיה. אך שיעור זה אינו מוגבל רק לתחום ההוראה של יוסי אלא יכול להתאים לכל תחום הוראה – מדעים, מתמטיקה ושאר המקצועות.
    השפעתו של יוסי פרוצת את גבולות הכיתה שלו, את גבולות בית הספר שלו ומגיעה למאות מורים למדעים ואלפי תלמידים ברחבי הארץ, אם מהובלת צוותי מורים בבית הספר, במקצוע הביולוגיה ברחבי הארץ ובהשתתפותו כחבר בועדת מקצוע הביולוגיה. כדוגמא להשפעתו יוסי אחראי לפרויקט הארצי "בוקר ביולוגי" – מיזם שתוכנן, נבנה ומתבצע על ידי יוסי בעבודה מקצועית ומסורה ובזכותו תלמידים ומורים פותחים מדי בוקר ובוקר את היום עם נושא בביולוגיה.
    כדבריו בראיון "אני יוצא כל שנה עם תלמידי להרפתקה עם ידיעה היכן אנחנו מתחילים אבל לא היכן נסיים". חברי הודעה היו שמחים להיות במסע שכזה, להוביל מסע שכזה ושתלמידינו וילדנו יהיו במסע שכזה.
    יוסי מורה המתאים את שיטת ההוראה שלו להיות רלוונטי לתלמידיו, מעניק לתלמידיו מיומנויות עתיד, מקדם את מקצוע הביולוגיה בארץ ומשפיע על אלפי תלמידים.

    על כך יוסי זוכה בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2017

    סגור


    .

ציטוט

ציון לשבח

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2017 לנעמה טל
  • נעמה טל

    מורה למתמטיקה בתיכון דרך אבות באפרת וזוכת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2017

    לקדם כל אחד מהתלמידים למקום הכי גבוה שהוא יכול להגיע אליו – זה חלומה של נעמה. חלום אשר מתגשם כל שיעור. בזוג אוזניים ולב רחב, בעזרת פעילויות ושיח בכיתה נעמה חושפת את הידע הקודם של תלמידיה ומאפשרת בכך לדעת את מצב הכיתה וכל אחד מתלמידיה. היא מנתחת ומעריכה את מצב הכיתה בזמן אמת ויודעת במה להעמיק, מה לחדד, וכיצד להתקדם הלאה. היא מציבה את התלמידים מול סיטואציות הדורשות מהם להשתמש בכלים ובמיומנויות שרכשו, תוך התאמתם לכל תלמיד לפי רמתו ומצבו. נעמה מקדישה מחשבה על כל תרגיל ומשימה הניתנות לתלמידיה וכיצד הם תורמים להשגת המטרה של השיעור וכיצד הם יכולים לקדם את ההבנה של התלמיד.

    קרא עוד

    נעמה מאמינה שמורה טוב הוא מורה שלא מפסיק ללמוד. היא דואגת להתפתחות מקצועית כל הזמן ומתייחסת לעשייתה כבסיס לשינוי ולמידה במטרה לקדם ולהשתפר. זאת היא עושה במקביל לעשייתה בכיתה ובבית הספר, תוך מפגש עם מורים עמיתים אתם היא יכולה להתייעץ ולייעץ.

    נעמה פועלת לקדם תלמידים מהמקום בו הם נמצאים, ואומרת ש"אין תחליף להרגשה הזאת שיצאת מהכיתה ואתה יודע שעשית משהו טוב, נגעת בלב של מישהו, קידמת תלמיד, נפל איזה אסימון למישהו, התחדדה הבנה, התחברו דברים, זה אושר עילאי."

    על כך נעמה מקבלת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2017

    סגור


ציטוט

ציון לשבח

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2017 למיכל סיגרון
  • מיכל סיגרון

    מורה לפיזיקה בבית הספר כפר סילבר בכפר סילבר וזוכת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2017

    כשצופים בשיעור של מיכל רואים קסם בהתרחשותו. התלמידים של מיכל נכנסים לשיעור ומקבלים שאלה. התשובה לשאלה תתברר בהמשך בעזרת הדגמה המונחת על השולחן. הם מקבלים זמן לחשוב לבד, להרהר בתשובתם, הם דנים זה עם זה, מדברים פיזיקה. מיכל שומעת כל קבוצה ומסכמת את התשובות והנימוקים ואז, היא ניגשת אל השולחן ועומדת. תלמידים נעמדים גם הם. סקרנים לראות מה יקרה. האם צדקו? האם מה שיקרה זה מה שהם ניבאו?

    תיאור שיעור זה מתאר את מיכל ואת המיומנויות שלה בהוראת הפיזיקה. תוך חשיפת הידע של התלמידים, החלפה והוספה של רעיונות, תוך מתן זמן לחשיבה עמוקה.

    קרא עוד



    בעזרת הוראה איכותית זו מספר התלמידים בבית הספר של מיכל בפיזיקה עלה בשנים האחרונות, ובעיקר שיעור התלמידות שבחרו ללמוד פיזיקה בהובלתה של מיכל. תוך מתן דוגמא אישית היא מביאה את התלמידים להשקעה, להתמדה ולאמונה בעצמם.

    בנוסף מיכל מלווה ומדריכה מורים בראשית דרכם ושותפה בקהילות מורים. היא דואגת ללמוד ולהתפתח כמורה כל הזמן, אם בעזרת תלמידיה, אם בעזרת המורים אותם היא מלווה ואם בעזרת עמיתיה בקהילות השונות.

    על כך מיכל מקבלת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2017.

    סגור

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק את הפרס לשנת 2017 ליוסי לבנון
  • יוסי לבנון

    מורה לביולוגיה בקריית חינוך דרור וזוכה פרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2017

    כאשר נכנסים לכיתה של יוסי לבנון לא רואים שולחנות, כיסאות תלמיד או מורה העומד ליד הלוח ומכתיב לכיתה. כן רואים בכיתה תלמידים ומורה ולמידה אשר נמצאת במוקד העניין.
    התלמידים מתנסים, דנים זה עם זה, מגיעים לתובנות אם בנושאים הנמצאים בתכנית הלימודים ואם בתכני העשרה הנמצאים בחזית המדע כיום. היחס האישי והאמפטי לתלמידיו מאפשר ליוסי להתאים את קצב הלימוד לכל תלמיד ותלמידה.

    קרא עוד

    השיעורים של יוסי מועברים בצורה ייחודית, פורצת דרך, חדשנית ומעוררת השראה. מורה שיצפה בשיעור של יוסי יראה כיצד הכיתה משנה את פניה במהלך המפגש – מלומדים עצמאיים , ללומדים בקבוצה וככיתה בדיון אותו מוביל יוסי לסיכום היחידה, כל זאת תוך הגעה לתובנות ומסקנות בנושא בתחום הביולוגיה. אך שיעור זה אינו מוגבל רק לתחום ההוראה של יוסי אלא יכול להתאים לכל תחום הוראה – מדעים, מתמטיקה ושאר המקצועות.
    השפעתו של יוסי פרוצת את גבולות הכיתה שלו, את גבולות בית הספר שלו ומגיעה למאות מורים למדעים ואלפי תלמידים ברחבי הארץ, אם מהובלת צוותי מורים בבית הספר, במקצוע הביולוגיה ברחבי הארץ ובהשתתפותו כחבר בועדת מקצוע הביולוגיה. כדוגמא להשפעתו יוסי אחראי לפרויקט הארצי "בוקר ביולוגי" – מיזם שתוכנן, נבנה ומתבצע על ידי יוסי בעבודה מקצועית ומסורה ובזכותו תלמידים ומורים פותחים מדי בוקר ובוקר את היום עם נושא בביולוגיה.
    כדבריו בראיון "אני יוצא כל שנה עם תלמידי להרפתקה עם ידיעה היכן אנחנו מתחילים אבל לא היכן נסיים". חברי הודעה היו שמחים להיות במסע שכזה, להוביל מסע שכזה ושתלמידינו וילדנו יהיו במסע שכזה.
    יוסי מורה המתאים את שיטת ההוראה שלו להיות רלוונטי לתלמידיו, מעניק לתלמידיו מיומנויות עתיד, מקדם את מקצוע הביולוגיה בארץ ומשפיע על אלפי תלמידים.

    על כך יוסי זוכה בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2017

    סגור


    .

ציטוט

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2017 לנעמה טל
  • נעמה טל

    מורה למתמטיקה בתיכון דרך אבות באפרת וזוכת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2017

    לקדם כל אחד מהתלמידים למקום הכי גבוה שהוא יכול להגיע אליו – זה חלומה של נעמה. חלום אשר מתגשם כל שיעור. בזוג אוזניים ולב רחב, בעזרת פעילויות ושיח בכיתה נעמה חושפת את הידע הקודם של תלמידיה ומאפשרת בכך לדעת את מצב הכיתה וכל אחד מתלמידיה. היא מנתחת ומעריכה את מצב הכיתה בזמן אמת ויודעת במה להעמיק, מה לחדד, וכיצד להתקדם הלאה. היא מציבה את התלמידים מול סיטואציות הדורשות מהם להשתמש בכלים ובמיומנויות שרכשו, תוך התאמתם לכל תלמיד לפי רמתו ומצבו. נעמה מקדישה מחשבה על כל תרגיל ומשימה הניתנות לתלמידיה וכיצד הם תורמים להשגת המטרה של השיעור וכיצד הם יכולים לקדם את ההבנה של התלמיד.

    קרא עוד

    נעמה מאמינה שמורה טוב הוא מורה שלא מפסיק ללמוד. היא דואגת להתפתחות מקצועית כל הזמן ומתייחסת לעשייתה כבסיס לשינוי ולמידה במטרה לקדם ולהשתפר. זאת היא עושה במקביל לעשייתה בכיתה ובבית הספר, תוך מפגש עם מורים עמיתים אתם היא יכולה להתייעץ ולייעץ.

    נעמה פועלת לקדם תלמידים מהמקום בו הם נמצאים, ואומרת ש"אין תחליף להרגשה הזאת שיצאת מהכיתה ואתה יודע שעשית משהו טוב, נגעת בלב של מישהו, קידמת תלמיד, נפל איזה אסימון למישהו, התחדדה הבנה, התחברו דברים, זה אושר עילאי."

    על כך נעמה מקבלת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2017

    סגור


ציטוט

נימוקי ועדת הפרס להחלטה להעניק ציון לשבח לשנת 2017 למיכל סיגרון
  • מיכל סיגרון

    מורה לפיזיקה בבית הספר כפר סילבר בכפר סילבר וזוכת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית בשנת 2017

    כשצופים בשיעור של מיכל רואים קסם בהתרחשותו. התלמידים של מיכל נכנסים לשיעור ומקבלים שאלה. התשובה לשאלה תתברר בהמשך בעזרת הדגמה המונחת על השולחן. הם מקבלים זמן לחשוב לבד, להרהר בתשובתם, הם דנים זה עם זה, מדברים פיזיקה. מיכל שומעת כל קבוצה ומסכמת את התשובות והנימוקים ואז, היא ניגשת אל השולחן ועומדת. תלמידים נעמדים גם הם. סקרנים לראות מה יקרה. האם צדקו? האם מה שיקרה זה מה שהם ניבאו?

    תיאור שיעור זה מתאר את מיכל ואת המיומנויות שלה בהוראת הפיזיקה. תוך חשיפת הידע של התלמידים, החלפה והוספה של רעיונות, תוך מתן זמן לחשיבה עמוקה.

    קרא עוד



    בעזרת הוראה איכותית זו מספר התלמידים בבית הספר של מיכל בפיזיקה עלה בשנים האחרונות, ובעיקר שיעור התלמידות שבחרו ללמוד פיזיקה בהובלתה של מיכל. תוך מתן דוגמא אישית היא מביאה את התלמידים להשקעה, להתמדה ולאמונה בעצמם.

    בנוסף מיכל מלווה ומדריכה מורים בראשית דרכם ושותפה בקהילות מורים. היא דואגת ללמוד ולהתפתח כמורה כל הזמן, אם בעזרת תלמידיה, אם בעזרת המורים אותם היא מלווה ואם בעזרת עמיתיה בקהילות השונות.

    על כך מיכל מקבלת ציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2017.

    סגור

ועדת הפרס לשנת 2019

פרס טראמפ להוראה איכותית 2017 - 5 הפיינליסטים