מה אנחנו עושים

קרן טראמפ מעניקה פרס להוראה איכותית במטרה להציג בבהירות מופת של הוראה איכותית ובכך לחזק את הבטחון, ההערכה והאמון שרוחש הציבור למוריו

פרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2014

הזוכים בפרס טראמפ לשנת 2014. מימין: ד"ר אמנון יוסף, סמדר לוי ונלי קלר
בשנת 2014 זכתה בפרס טראמפ להוראה איכותית סמדר לוי, מורה לפיזיקה מתיכון 'הדרים' בהוד השרון ומנחה מובילי קהילות מורי פיזיקה במכון ויצמן למדע.
ציונים לשבח הוענקו לנלי קלר, מורה למתמטיקה באולפנת 'סגולה' בקריית מוצקין ולד"ר אמנון יוסף, מורה לפיזיקה ופילוסופיה בתיכון ע"ש ליהמן בדימונה.
הזוכים בפרס טראמפ לשנת 2014. מימין: ד"ר אמנון יוסף, סמדר לוי ונלי קלר

וועדת הפרס לשנת 2014:

קארן טל (יו"ר), לשעבר מנהלת בית הספר ביאליק-רוגוזין בתל-אביב
דלית שטאובר, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך.
אברהם הרכבי, מכון וייצמן למדע, חוקר הוראת המתמטיקה.
ירון להבי, מכשיר מורים ומפתח חומרים בפיזיקה, מכון ויצמן ומכללת דוד ילין.
יוני עמיר, מכשירת מורים ומפתחת חומרים במתמטיקה, מכון ויצמן ואוניברסיטת בר אילן.
עביר עאבד, מורה לכימיה וזוכה בציון לשבח בפרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2012.
עפר רימון, ראש המנהל למדע ולטכנולוגיה, משרד החינוך
קובי שורצבורד, מורה לפיזיקה בבית ספר ליאו בק, הזוכה בפרס טראמפ 2013

נימוקי וועדת הפרס להחלטה להעניק את הפרס לשנת 2014 לסמדר לוי:

“בכיתתה של סמדר לוי התלמידים חושבים, עושים ומתנסים בפיזיקה. הם יושבים על הכסא, פוסעים אל הלוח, עומדים על השולחנות, ואפילו נוסעים על סקייטבורד בחצר, והכל כדי לבדוק האם ניוטון צדק.

בדרך זו סמדר לוי מעוררת את הסקרנות וההתלהבות של תלמידיה, מניעה אותם לחשיבה מעמיקה, למאמץ ולהתמדה, ומחדירה בהם את הצמא לאמת ואת החשיבות של הטלת הספק.
כך, היא גם מצליחה לאבחן את היכולות, הקשיים, אופן החשיבה והתקדמות הלמידה של כל תלמיד, ויודעת להתאים לכל אחת ואחד מהם את דרך ההוראה המתאימה. על הטמעת שיטות הוראה המעודדות תלמידים רבים להשקיע ולהצליח, על הובלת מורי הפיזיקה בישראל ללקיחת אחריות משותפת לשיפור איכות הוראתם, על שילוב של מחקר מדעי וחינוכי בהוראה בכיתה, ועל מקצוענות ומציינות חינוכית חסרת פשרות ונעימת הליכות, מוענק בזאת לסמדר לוי פרס טראמפ להוראה איכותית.”

 

סרטון על המועמדים הסופיים של פרס טראמפ להוראה איכותית לשנת 2014:

 


 

נתונים על המועמדים לפרס לשנת 2014:

השכלה

תואר ראשון
תואר שני
תואר שלישי

וותק בהוראה

4-10 שנים
11-15 שנים
16-20 שנים
21-25 שנים
26-30 שנים
31 שנים ומעלה

מקצוע לימוד

פיזיקה
כימיה
ביולוגיה
מתמטיקה
מתמטיקה פיזיקה
מדעי המחשב