הגשת מועמדות לפרס קרן טראמפ להוראה איכותית

הגשת המועמדות כוללת מספר שלבים:

  1. מילוי טופס הגשת מועמדות לפרס טראמפ להוראה איכותית ושליחתו למייל: [email protected]
    לתשומת לבך, הטופס דורש מילוי שדות רבים ועלול להימשך זמן רב
  2. מיון המועמדים על ידי ועדת הפרס – בחירה של כ-20 מועמדים שיועברו לשלב הבא
  3. מועמדים המגיעים לשלב השני יתבקשו למסור המלצה לוועדת הפרס
  4. מיון המועמדים ובחירת 5 המועמדים הסופיים
  5. צילום המועמדים הסופיים ועבודתם בכיתה
  6. ראיונות עם ועדת הפרס ובחירת הזוכה

להורדת טופס הגשת מועמדות לפרס טראמפ להוראה איכותית

בכל שאלה ו/או עזרה במילוי הטופס, ניתן לפנות אלינו: [email protected]

ניתן להגיש מועמדות עד לתאריך 30.4.2019
פרס טראמפ להוראה איכותית יוענק בדצמבר 2019

 

מי רשאי/ת להגיש מועמדות:

מורה למתמטיקה ו/או מדעים בחטיבת הביניים, בעדיפות למי שמלמד/ת במסלולי מצוינות וברמת הלימוד הגבוהה בבית הספר, אשר:
א. מוכיח/ה בעשייתו/ה השפעה ישירה על הישגי תלמידיו/תלמידיה בהתמדה ולאורך זמן.
ב. מלמד/ת בבית ספר מעל ל-5 שנים ובשנת הלימודים תשע"ט מלמד/ת לפחות שליש משרה.
ג. ממלא/ת תפקיד מוביל בהתפתחות המקצועית של מורים אחרים.
ד. נכון שעבודתו/ה בכיתה ובבית הספר תתועד, תנותח, תילמד ותפורסם.

כל מורות ומורי המתמטיקה והמדעים העונים לאמות המידה של הפרס מוזמנים בחום להגיש מועמדות לפרס. אנו מבהירים ומדגישים כי ועדת הבחירה של הפרס היא וועדה עצמאית ובלתי תלויה ולכן גם מורות ומורים המעורבים מקצועית בתכניות שקרן טראמפ מסייעת בידן מוזמנים להגיש מועמדות לפרס. עובדת מעורבותם בתכניות אלו לא תעלה ולא תוריד משיקוליה של וועדת הבחירה.

מועמדים/ות אשר הגישו מועמדות לפרס בשנים קודמות מוזמנים/ות להגיש את מועמדותם גם השנה.

אמות המידה לזכייה בפרס קרן טראמפ להוראה איכותית:

אמות המידה של פרס טראמפ להוראה איכותית נכתבו בהתייעצות עם מורים מובילים ומומחים והן שופרו והובהרו לאורך השנים מתוך הניסיון המצטבר של הפרס. הן נשענות על חכמת העשייה המשותפת של מורים בארץ ובעולם, ומבוססות על ידע אקדמי ומקצועי (לפירוט ראו המצפן להוראה איכותית):

 

"הוראה איכותית היא דרגת מומחיות מתקדמת שמתרכזת בלמידת כל תלמיד בכיתה. היא משלבת ידע עמוק בתחום הדעת, גישה קלינית ומיומנות פדגוגית. ההוראה האיכותית מתרחשת בארבע זירות מפגש של המורים: עם התלמיד, בכיתה, בבית הספר ובקהילה המקצועית"

 

    1. עם התלמיד:
      המורים מכירים מקרוב את הידע, היכולות והצרכים של כל אחד מתלמידיהם, מאמינים ביכולתו להצטיין, מציבים עמו יעדי למידה אישיים גבוהים, מתאימים עבורו את שיטת ההוראה המתאימה לו, עוקבים מקרוב אחר התקדמותו, מעודדים אותו להתאמץ, להשקיע, להתמיד ולא לוותר, ומעניקים לו משוב בונה ומחזק בזמן אמת.
    2. בכיתה:
      המורים יוצרים בכיתתם אווירת לימודים המאפשרת לשאול, לטעות, להביע ידע ועמדה בכתב ובעל-פה, מאתגרים תלמידים ותלמידות להתמודד עם בעיות מורכבות, בונים בכיתה דיונים המסתמכים על טיעונים של תלמידים ומעודדים אותם להגיב לעמדות שהביעו עמיתיהם.
    3. בבית הספר:
      המורים נרתמים עם סגל בית הספר והנהלתו כדי לגבש תפיסת הוראה משותפת, לבנות תרבות של מצוינות ולעצב שגרות של ניטור התקדמות למידה. ביחד הם מקימים מערך תמיכה לתלמידים, מפעילים קהילת מורים הממוקדת בלמידת התלמידים, משתפים את ההורים, ויוצרים אקלים לימודי המשפיע על איכות ההוראה והלמידה.
    4. בקהילה המקצועית:
      המורים נוטלים חלק פעיל בהתפתחות המקצועית של עמיתיהם המורים. בקהילה המקצועית הם בונים ומשכללים את המקצוענות שלהם ביחד ומבפנים. שם הם מנתחים יחדיו את הזיקות בין למידת התלמידים להוראת המורים ומעניקים משוב הדדי, מתוך אחריות משותפת ללמידת כל תלמיד.

על-מנת להצליח בכל זירות המפגש הללו, המורים מביאים לידי ביטוי תכונות של מצוינות אישית. זו מתבטאת בידע בהיר ועקבי בתחום הדעת, בהכרות מעמיקה עם תכנית הלימודים ועם תיאוריות מעודכנות על למידה. ככאלו, הם סקרנים תמיד לשפר ולהשתפר, צמאים כל העת לדעת וללמוד, וחותרים להתפתחות מקצועית.

לכל שאלה ניתן לכתוב מייל לדוא"ל: [email protected]