קטלוג התכניות- שוק 15 הוירטואלי

שוק 15

קטלוג התכניות – שוק 15 הוירטואלי 2020

זירת מפגש לתכניות מצוינות חדשות בחטיבות הביניים


מושב 1: 4 במאי, בין השעות 16:45-15:30 | 5 במאי, בין השעות 11:15-10:00
תכניות לפיתוח חומרי לימוד והוראה של חשיבה מתמטית מסדר גבוה


מודלים לחשיבה | אוניברסיטת חיפה

מודלים לחשיבה מאפשרת לתלמידים ומורים לרתום את הטכנולוגיה לטובת אינטראקציה משמעותית עם סימולציות של בעיות מהחיים. מידול היא אחת הדרכים שדרכה יכול התלמיד לזהות את התפקיד שממלאת המתמטיקה. במסגרת מודלים לחשיבה, התלמידים יבצעו תהליך מידול בו הם יכולים לפשט ולבנות מחדש את המציאות תוך כדי הנחת הנחות, הדגשת קשרים, ובדיקה באמצעות סימולציה של דוגמאות שונות. הפעילויות מבוססות על סביבת המרא"ה אשר מאפשרת כלי משוב וניתוח מתקדמים למורים לתמיכה בהפעלה בכיתה וגם בלמידה מרחוק, נשות קשר: מונה תומא ואלה לוי.

לצפייה בהצגת התכנית (מתוך שוק 15)

סרטון מודלים לחשיבה

מאו״פ (משימות אוריינות לפיתוח מתמטי)|אוניברסיטת חיפה

תוכנית "מאו"פ מתמטי" מתאימה למגוון נושאים בתוכנית הלימודים בכיתות ח' ו-ט'. התוכנית שמה דגש על יישום ידע מתמטי ופיתוח מיומנויות הקשורות לפתרון בעיות אוריינות (בסגנון פיז״ה) בתחומים שונים. התוכנית מציעה לתלמידים ולמורים משימות מדורגות הבנויות ב- Top-Down Structure. המשימות כוללות בעיות מתמטיות ברמות מורכבות שונות, המוצגות באשכולות המאוחדות על ידי סיטואציות שדורשות יישום ידע ומיומנויות מתמטיים. איש קשר: מארק אפלבאום

לצפייה בהצגת התכנית (מתוך שוק 15)

גילוי המתמטיקה באתגרי הטכנולוגיה |הטכניון

תלמידים רבים אינם מבינים את החשיבות של לימודי מתמטיקה ואת הרלוונטיות לעולם האמיתי. בתכנית "גילוי המתמטיקה באתגרי הטכנולוגיה" אנו מפתחים בעיות מתחום המתמטיקה השימושית אשר ההקשר היישומי שלהן הוא באפליקציות ויישומים אותנטיים מהעולם המדעי-ההנדסי, כגון: מה המודל המתמטי שעומד מאחורי Waze? או איך מחשבים מרחק בין מכוניות? התלמידים ילמדו את הרקע המדעי-הנדסי הרלוונטי באופן פשטני וברור וייחשפו למודלים מתמטיים לפתרון הבעיות המדעיות-הנדסיות האותנטיות, אשר נמצאים בהלימה לתכנית הלימודים בכיתה ט'. אשת קשר: אורטל ניצן

לצפייה בהצגת התכנית (מתוך שוק 15)

קהילת מחשב״ה למאה ה- 21 | הטכניון ומכללת לוינסקי

משימות עשירות ומאתגרות הכרחיות לפיתוח מיומנויות המאה ה-21 אצל תלמידים. אבל האם הן מספיקות? כיצד נלמד משימות כאלו תוך שימור רמת החשיבה? כיצד נעודד ונכוון עבודה בקבוצות, שיח כיתתי, והתמודדות של תלמידים עם בעיות מאתגרות? בפרוייקט זה, נעבוד עם קהילות מורים אשר יתמקדו בפרקטיקות מעודדות חשיבה, בהסתמך על בעיות תואמות פיז"ה ברמות גבוהות. בקהילות, נציג ונפתח פרקטיקות יישימות ורלוונטיות לכיתת המתמטיקה הישראלית בחטה"ב. בנוסף, נכיר בעיות תואמות פיז"ה תוצרת פרוייקטים שונים, תוך שאנו בונים עבורן מערכי שיעור שתואמים לכיתות הספציפיות של כל מורה ומורה. התכנית תתרכז הן במגזר היהודי והן במגזר הערבי ותבוסס על שילוב הדוק של הערכה מעצבת ופרקטיקה. אשת קשר: ד"ר עינת הד-מצויינים

לצפייה בהצגת התכנית (מתוך שוק 15)

עברית
ערבית

מושב 2: 4 במאי, בין השעות 18:30-17:15 | 5 במאי, בין השעות 13:00-11:45
תכניות תרגול, אבחון והערכה של חשיבה מתמטית מסדר גבוה


Top Online | מט״ח – מרכז לטכנולגיה חינוכית

טופאונליין היא תכנית וירטואלית לקידום מצוינות במתמטיקה תוך פיתוח כישורי חשיבה מתמטיים בהקשרים יישומיים התואמים למיומנויות הנבדקות ב-PISA.
הלמידה הינה באמצעות שיעורי אונליין אותם מעבירים סטודנטים ומורים מצטיינים, למידה חברתית בווטסאפ, פיתרון יישומונים בלמידה עצמית, וסרטוני טאלנטים להשראה.
בתש"פ השתתפו בתכנית כ-300 תלמידי ט' מהחברה הערבית. הם נחשפו לתחומים שונים מחיי היומיום: ניווט ו-GPS, ניהול פיננסי, משבר האקלים, הצפנה, וסין במספרים. התלמידים ראו שהמתמטיקה נמצאת בכל .נושא אקטואלי, ולמדו לנסח, ליישם ולפרש באמצעות הכלים המתמטיים שרכשו
אשת קשר: טלי שלו

לצפייה בהצגת התכנית (מתוך שוק 15)

הידאטה – כלי דיאגנוסטי| מט״ח – מרכז לטכנולוגיה חינוכית

האם אתם יודעים בכל רגע מה התלמידים שלכם באמת יודעים מתוך מה שלימדתם? האם התלמידים שלכם יודעים זאת? איך אתם יכולים לדעת עד כמה התלמידים שלכם יכולים להצליח במיומנויות האורייניות? הידאטה, הוא כלי דיאגנוסטי מותאם מובייל, המאפשר לכם לשייך פעם בשבוע מבחן קצר (15-20 דקות), לקבל מידע עד כמה הם בקיאים בתחום התוכן אותו אתם מלמדים ועד כמה הם מצליחים להפעיל מיומנויות אורייניות בהתאם למסגרת המושגית של פיזה 2021. הידאטה יאפשר לכם לבסס שפה אוריינית משותפת כך שתוכלו לדבר יחד לא רק על פונקציות ריבועיות, אלא גם על ניסוח וחשיבה מתמטית. אשת הקשר: אורנה לביא

לצפייה בפרטי התכנית (מתוך שוק 15)

ברוח פיז"ה | פיתוח חשיבה ויכולת פתרון בעיות מורכבות בנושאים מתמטיים מרכזיים – המרכז הישראלי למצוינות בחינוך

מהו מסלול המעוף המועדף על ידי הדבורה לאיסוף צוף? כיצד נבצע אופטימיזציה בייצור מכלי שמן על מנת לחסוך בעלויות? שאלות אלה מהוות דוגמאות בהן הבנה ואוריינות מתמטית באות לידי ביטוי בעת התמודדות עם אתגרים הלקוחים מתרחישים של חיי היומיום. בעיות כאלה דורשות לעיתים רבות התמודדות עם ריבוי נתונים, עם ביצוע הקשרים בין תחומים שונים, בחירה או פיתוח של מודל מתמטי לפתרון ועוד. במסגרת התוכנית, ייחשפו התלמידים למאגר ממוחשב הכולל מגוון בעיות מסוג זה, ולצד זאת יועמדו לרשותם קובצי תרגול בנושאים מתמטיים מרכזיים הנדרשים לשם התמודדות עם השאלות. לימוד ופתרון של שאלות התרגול והבעיות יסייע לתלמידים אף להתמודד עם בעיות בסגנון מבחן פיז״ה הבינלאומי. איש קשר: אבי פולג

לצפייה בפרטי התכנית מתוך שוק 15

קורס רענון | מט״ח – מרכז לטכנולוגיה חינוכית

אתם בטח מכירים את הנושאים הללו שהתלמידים למדו, אי שם בכיתה ה' או ו' והם אמורים לדעת, או כך אנחנו חושבים… אבל למעשה, אלו נושאים שהרבה מהתלמידים שלנו מתקשים בהם ולא רק בכיתה ט' אלא לעיתים גם ב-יא'… יב' (אפילו ב- 5 יח"ל). תחשבו רגע על רשימה של כמה נושאים כאלו…. אנו בטוחים ש'אחוזים' ו'יחס' עלו גם בראשכם. יחידות הרענון, הן בדיוק הפתרון לקשיים אלו וכוללות סרטוני הקניה, הסברים, שאלות תרגול מדורגות ושאלות אוריינות ברמת קושי עולה עד לרמות 5-6 של פיזה. היחידות מותאמות ללמידה עצמית.אשת הקשר: אורנה לביא.

לצפייה בפרטי התכנית מתוך שוק 15


מושב 3: 4 במאי, בין השעות 18:45-19:30 | 5 במאי, בין השעות 13:15-14:00
תכניות לפיתוח, חומרי לימוד והוראה של חשיבה מתמטית מסדר גבוה בהקשר מדעי


קסם החיבור בין מתמטיקה לקוד ++Top |המרכז לחינוך סייבר

בעידן הקורונה, מלבד רופאים, ישנם גורמים נוספים בחזית והם אנשי הקוד. הם שיודעים מהו קצב הגידול של הוירוס או איפה צפויה להיות ההתפרצות הבאה. על פניו, אלו בעיות מתמטיות, אך הפתרון מחושב באמצעות קוד.
תוכנית ++Top עוסקת בחיבור שבין מתמטיקה ותכנות. התלמידים בתוכנית יתמודדו עם בעיות מהעולם האמיתי וידרשו לחשוב על פתרון המשלב חשיבה מתמטית ופיתוח קוד. ++Top שמה דגש על חשיבה מתמטית מסדר גבוה, פירוק בעיות, תחושת מסוגלות, למידה עצמאית ולימוד מתוך סקרנות ועניין אישי.
חישפו את התלמידים והתלמידות שלכם לעולם הקוד ותגלו איך החיבור שבין מתמטיקה וקוד יוצר קסם וכח אינסופי לפתרון בעיות. התכנית בשפה העברית בלבד. אשת קשר: טלי בן ארויה

לצפייה בפרטי התכנית (מתוך שוק 15)

דברו אלי במספרים – אתגרי פיתוח בר קיימא | מכון ויצמן למדע

האם חשבתם מה ניתן לעשות כדי לעצור את התחממות כדור הארץ? איך ההתנהגות שלנו יכולה להשפיע על התפשטות מגיפת הקורונה בארץ ובעולם? איך אפשר לדאוג לכך שיהיה מספיק אוכל לכל האנשים בעולם? בתכנית "דברו אלי במספרים" נעסוק בסוגיות גלובליות מדעיות כדוגמת אלה ונייצר שיח מבוסס נתונים ומתמטיקה. התלמידים ילמדו את הרקע המדעי הרלוונטי להבנת הסוגיה ויעשו שימוש במיומנויות מתמטיות ברמה גבוהה על מנת לנתח את הסוגיה ולהעלות פתרונות מבוססי נתונים. אשת קשר: שלי רפ

לצפייה בפרטי התכנית (מתוך שוק 15)


למעט אם צוין אחרת כל התכניות: מותאמות לתכנית הלימודים של משרד החינוך, זמינות בעברית ובערבית, זמינות לפיילוט ראשוני החל מספטמבר 2020, מחייבות תשתית טכנולוגית לצורך הפעלה מיטבית של התכנים – גישה לתשתית אינטרנט מספקת ומכשירי קצה- מחשבים נייחים או ניידים, טאבלטים