מה אנחנו עושים

לטפח מומחיות בהוראה

תלמידים הבוחרים ללמוד במגמת חמש היחידות בתיכון עומדים בפני משוכה גבוהה. מכיוון שמדובר בתחומים שבהם הידע והמיומנות נבנים יחדיו, פער שנפער בתחילת הדרך עלול להתרחב ולהעמיק, ועד מהרה תלמידים רבים נושרים ממגמת המצוינות. זהו מצב שבו לאופן ההוראה שמור תפקיד מיוחד. על המורים למצוא איזון בין השאיפה לדחוף את הכיתה לדרגות גבוהות של העמקה וחשיבה, בלי לוותר על הרמה והקצב, ובין הצורך להעניק מענה אישי לכל תלמיד בזמן אמתי.

לשם כך מורים מספרים שהם זקוקים לכלים מעשיים שיתמכו בהוראה המתואמת לקצב, לסגנון, ליכולות ולקשיים של כל תלמיד בכיתה. השאיפה היא לסייע למורים לבנות עם כל תלמיד תכנית למידה אישית, לאבחן את יכולותיו וקשייו, ולהתאים לאור זאת את הוראתם תוך ליווי, ניטור ומשוב. תהליך זה נבנה על-ידי המורים ביחד בקהילה מקצועית בה הם מתמקדים בניתוח הלמידה של תלמידיהם וזיקתה לאופן ההוראה בכיתה.

מענקים

תכנית להפעלת 20 קהילות בית-ספריות של מורי מתמטיקה בחטיבות הביניים
אוניברסיטת תל אביב
פיתוח סטנדרטים ומדיניות להבטחת קיום ארוך טווח ולהרחבת היקף ההפעלה של קהילות מקצועיות לומדות של מורי מתמטיקה ומדעים בבתי הספר העל-יסודיים ברחבי הארץ
מכון מופת
תכנית פיתוח מקצועי עבור 80 מורי מתמטיקה בחטיבות הביניים
הטכניון-מכון טכנולוגי לישראל
פיתוח והפעלה של תכנית להוראת פיזיקה בכיתות ט' ב- 200 בתי ספר
מכון ויצמן למדע
פיתוח והפעלה של 15 קהילות מקצועיות ל-300 מורי מתמטיקה ברמה של חמש יחידות לימוד בפריסה ארצית
אוניברסיטת חיפה
ליווי פדגוגי (instructional coaching) למורים למתמטיקה ולמדעים בבתי ספר תיכוניים
מכון ברנקו וייס
טיפוח קהילות לימוד אזוריות של מורים לפיזיקה לשם הגדלת מספר התלמידים במגמה
מכון ויצמן למדע
תכנון תכנית עבודה להקמת קהילות להתפתחות מקצועית של מורי מתמטיקה ברמה של חמש יחידות לבגרות
אוניברסיטת חיפה
הקמת תשע קהילות אזוריות להתפתחות מקצועית של 250 מורים לכימיה ברמת 5 יחידות לימוד
מכון ויצמן למדע
הכשרת 250 רכזי מקצוע במתמטיקה ובמדעים בבתי ספר על יסודיים להקמת קהילות מקצועיות בית ספריות לשם הגברת הבחירה וההתמדה במגמות 5 היחידות
מכון ויצמן למדע