מה אנחנו עושים

להצמיח שינוי במערכת

לימודי חמש היחידות בבית הספר אינם מתקיימים בחלל ריק. הקשב של התלמידים מצוי בתחרות מתמדת ויכולתם של המורים לקיים הוראה איכותית תלויה באופן תפקודם של ההנהלה, חדר המורים, צוות הייעוץ וההורים. זה מצב שבו למוסד החינוכי יש תפקיד חשוב בהטמעת תרבות של חתירה למצוינות. עליו לגבש תפיסת הוראה משותפת, לבנות קהילות מקצועיות של מורים ולהטמיע סדירויות של אבחון, ניטור ומשוב.
גם לגורמים מחוץ לבית הספר ישנה השפעה רבה. בית הספר נמצא בבעלות של רשות מקומית או של רשת בתי ספר והוא מפוקח ומודרך על-ידי מחוז ויחידות מטה של משרד החינוך. מסביב לבית הספר, לבעלות ולפיקוח פועל מעגל רחב יותר של שחקנים, לרבות הממשלה, האקדמיה, הצבא ושוק העבודה, המצביעים על צרכים וקובעים רף כניסה אליהם.

לשם כך יש לפעול במשותף עם המערכת כולה כדי לטוות רשת של תמיכה בהוראה איכותית שתעודד ותאפשר גידול בשיעור בוגרי חמש היחידות.

מענקים