מה אנחנו עושים

להעניק הזדמנות לתלמידים

תלמידים רבים מספרים שהוראה איכותית עשתה עבורם את כל ההבדל, ואכן בבתי הספר בישראל משרתים מורים מצוינים בתחומי המתמטיקה והמדעים. אולם, חלק ניכר מהם מתקרב כעת לגיל פרישה וכתוצאה מכך נרשם מחסור מחריף המתבטא בסגירת מגמות או בשיבוץ מורים שאינם מתאימים.
זהו אתגר עצום, אבל גם הזדמנות גדולה. נפתח חלון וקיים צורך לסייע למערכת החינוך לבנות את הדור הבא של מורי המתמטיקה והמדעים של ישראל. יש לגייס ולהכשיר, לקלוט, ללוות ולהתאים את ההוראה למאפיינים של כל תלמיד ותלמידה ושל כל קהילה ומגזר.

מענקים

תוכנית לליווי פדגוגי אישי ל-60 מורים המלמדים לראשונה מתמטיקה ברמת חמש יחידות
המרכז הישראלי למצוינות בחינוך
ליווי פדגוגי ל-100 מורים חדשים למתמטיקה, פיזיקה וכימיה בוגרי תכנית "מבטים"
הטכניון-מכון טכנולוגי לישראל
תכנית ליווי אישי שתימשך שנתיים, ל-60 מורים המלמדים לראשונה מתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד
קדימה מדע
שירות השמה למורים למתמטיקה ולמדעים בבתי הספר העל-יסודיים
מתאם
מיפוי הצורך העירוני במורי מתמטיקה ופיזיקה בשתי ערים
קרן טראמפ
תכנית לליווי פדגוגי למורים חדשים לכימיה
הטכניון-מכון טכנולוגי לישראל
תכנית ליווי פדגוגי ל-200 מורי פיזיקה חדשים בחטיבות ביניים המשתתפות בפרויקט העתודה המדעית-טכנולוגית
המרכז הישראלי למצוינות בחינוך
פיתוח שירותי ייעוץ לשיפור הניהול של משאבי אנוש להוראת המתמטיקה והמדעים ברשויות המקומיות ובבתי הספר
קודקוד בחינוך
"מורה – חוקר": 20 מדענים משתלבים כמורים ברמה של חמש יחידות לימוד בבתי הספר התיכוניים בירושלים
האוניברסיטה העברית
תכנית ליווי פדגוגי (Instructional Coaching) ל-90 מורים המסיימים את לימודיהם בתכנית ההכשרה הקלינית "דלתא"
מכללת לוינסקי